Autostrada Sibiu-Făgăraș (A 13) : CNAIR a deblocat contractul pentru supervizare pe lotul 2 unde proiectanții au depus peste 100 de solicitări de clarificare/Niciun contract semnat pentru consultanță la peste un an de la lansarea licitațiilor

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

CNAIR a deblocat licitația pentru contractul de supervizare pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș și așteaptă ofertele proiectanților la noul termen -limită, 20 mai 2024. Licitația de aprox. 50 de milioane lei a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, în aprilie 2023, dar a fost suspendată după ce proiectanții au depus peste 100 de solicitări de clarificare, iar CNAIR a avut nevoie de câteva luni pentru a răspunde întrebărilor, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 7 iunie 2023.

20 mai 2024, noul termen din SEAP pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare a lotului 2 :

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

 

Toate cele patru loturi ale secțiunii Sibiu (Boița)-Făgăraș care face parte din Autostrada A 13 Sibiu-Brașov-Bacău au contracte de proiectare și execuție semnate cu Makyol, constructor din Turcia (și al doilea constructor după UMB raportat la kilometri de autostradă contractați), dar la peste un an de la lansarea licitațiilor pentru supervizare (consultanță independentă) CNAIR nu are niciun contract semnat. Constructorul Makyol este în etapa de proiectare pe toate cele 4 loturi (68 km.), iar cele mai recente declarații ale oficialilor CNAIR indică dorința antreprenorului de a începe lucrările pregătitoare în această toamnă : ,,Cert este că din toamnă vom vedea lucrări pe acest tronson. Începutul  execuţiei, pe Autostrada Sibiu–Făgăraş, va fi anul acesta, cu siguranţă !” a transmis directorul general al Regionalei de Drumuri și Poduri Brașov, Tudor Duțu, citat de Adevărul.ro

Lotul 2, Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos, are o lungime de 20 de kilometri, iar pe traseu sunt 25 de poduri și viaducte, cele mai lungi fiind podul peste râul Avrig și DJ 105 F (420 metri) și viaductul peste Valea Dincota (403 metri), conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Valoarea contractului este cuprinsă între 48 și 57 de milioane de lei, aceeași sumă fiind alocată și pentru consultanță pe Lotul 1 Sibiu/Boița – Avrig (detalii aici). Durata totală a contractului de supervizare este de 182 de luni (124 de luni în etapa de garanție).

Loturile 1 și 2 

CNAIR a emis ordinul pentru începerea etapei de proeictare cu data de 26 februarie 2024 (detalii aici), însă Makyol începuse în avans forajele geotehnice. Pentru Lotul 1, pe 9 aprilie au fost depuse 5 oferte pentru supervizare de la proiectanți.

Lotul 3

Arpașu de Jos (DN 1)- Sâmbăta de Sus (18 km. lungime) are ordin pentru proiectare dat începând cu octombrie 2023. Pe 4 aprilie au fost depuse 4 oferte de la proiectanți pentru dirigenție de șantier. Evaluarea ofertelor este estimată pentru începutul lunii iulie. Dacă se depun contestații este puțin probabil ca lucrările să înceapă la toamnă cu supervizor independent.

Lotul 4 

Sâmbăta De Sus-Făgăraș (16 km.) are ordin de proiectare dat începând cu data ianuarie 2024. Pentru supervizare, pe 9 aprilie s-au depus șase oferte de la proiectanți, iar CNAIR estimează desemnarea până pe 5 iulie 2024.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe care trebuie să -l predea până la finalul anului (contract întârziat). Dacă astăzi sau mâine nu se depun contestații, contractul pentru proiectarea preliminară a Autostrăzii Brașov-Bacău (A13) ar putea fi semnat cu Consitrans.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: